Tenerife 2022 - Santa Cruz & Anaga

1.4.22

Vítejte zpět na Tenerife! V minulém článku jsme spolu vylezli na sopku Pico del Teide a prozkoumali Puerto de la Cruz. Tentokrát vyrazíme na druhou stranu ostrova - východní!

Z Puerta, našeho dočasného domova, se odebíráme na jihovýchodní pobřeží ostrova. Je čtvrtek, čtvrtý den naší tenerifské lednové dovolené, a právě dneska se vydáváme prozkoumat hlavní město ostrova. Jak si o pár hodin později poznamenám do deníku, Santa Cruz de Tenerife mě překvapilo tím, že mě překvapilo. Všude bylo množství zeleně a parků - celé město tak působilo skoro jako jedna obrovská botanická zahrada, která v sobě tak nějak mimochodem ukrývá moderní budovy, kostely i staré fešácké vilky.

Zapomenout taky nesmím na úžasné tržiště La Recova (web, mapa), na kterém koupíte kdeco za normální ceny - nakupovat sem chodí i místní a neklasifikujeme ho tedy jako past na turisty, ale jako místo, kde si koupíte ovoce, zeleninu, i nějaký ten typický kanárský produkt za nenastřelené ceny...

A u moře, hned vedle obrovského přístavu, kde mimo jiné vznikají i vrtné plošiny, najdete mimo pevnosti (která byla bohužel zavřená) i velikánskou a architektonicky opravdu pozoruhodnou budovu koncertní síně zvané Auditorium...

Hned vedle Auditoria je hezký výhled na moře, a tak si tam na chvíli sedneme na betonovou stěnu a nasáváme slaný vzduch a sluníčko. Kousek vedle nás si to hoví pán s velkým foťákem. Navzájem si nevěnujeme moc pozornosti, ale když i já vytáhnu svůj stroj z baťohu, pán na nás začne mávat a rukama-nohama nám sdělí, ať chvíli počkáme, protože z přístavu našim směrem vypluje "big ship". A je tomu vážně tak, za asi 10 minut si to kolem nás frčí parádní trojstěžník! Takže, milý pane, ještě jednou díky :)

Ze Santa Cruz se přesouváme o trochu výše, do San Christobal de la Laguna, které jen tak rychle probloudíme, okoukneme vyhořelý kostel a dáme kafe a koláček...

Městského ruchu už bylo až moc, je na čase vrátit se do přírody! A kam jinam, než na východní cíp Tenerife, do oblasti, které se říká Anaga (konkrétně jde o Parque Rural de Anaga). Už nemáme k dispozici moc denního světla, a tak zastavujeme na prvním vyhlídnutém místě - na parkovišti u Santa Cruz del Carmen (mapa) - a vydáváme se na první procházku po anagských prapodivně propletených vavřínových lesích. Naše trasa je sice kratinká (mapa), ale po vší té civilizaci neskutečně osvěžující.

K večeru sjíždíme zpět k Santa Cruz na krátkou koupačku na jedinou žlutě-písčitou tenerifskou pláž, Las Teresitas (písek je zde navezený ze Sahary, jinak by byl černý jako všude jinde na Tenerife). Pláž je od moře oddělená mohutným vlnolamem, a tak se můžeme koupat i přesto, že moře je dneska hodně rozbouřené. Vlastně je to takový slaný rybník :D

Anaga nás nadchla, a tak se do ní pátého dne vracíme. Zastavujeme zase u Santa Cruz del Carmen a šlapeme si to po okruhu pod stromy (mapa). Trochu to vypadá, jako by v lese žila obrovská housenka, co vykousala stromy a těmi tunely my teď chodíme :) Všude je to mechovaté, propletené, zelené, a jen trošku litujeme, že není mlha, protože by to bylo ještě o fous tajemnější :)

Z cyklu "fotíme proti slunku se zapraseným sklem od mořské vody" :D

(c)David

Pak si to klikatýma silničkama dofrčíme až do Chamorgy, vesničky uprostřed kopců. Nic moc tam není, i hospoda je zavřená, ale výhledy na okolní přírodu to víc než vynahrazují. Z Chamorgy se vydáváme na procházku k ruinám Casa de Tafada a ještě kousíček dál, dokud se hřeben a cestička nezalomí směrem dolů. Uvelebíme se na kameni, pod sebou nádherný výhled na maják Faro de Anaga, moře a okolní hory (mimochodem, Anaga je nejstarší částí Tenerife, proto jsou zde hory už tak obroušené).

Chamorga:

Maják:

Je už odpoledne a my ještě neměli oběd! V Chamorze nám bohužel nikdo nenaleje a tak se klikatými cestičkami odebíráme na pobřeží do vesničky tak nějak na konci světa: Benijo. A tam na nás, v na první pohled docela rozpadlém baráčku, čeká hezká restaurace El Mirador (mapa) s naprosto luxusním výhledem z terasy a o nic méně skvělou grilovanou chobotnicí...

Tak tady...

...mají tohle :)

...s takovýmhle výhledem :)

Po obědě a kratinké přeháňce se vydáváme, vyzbrojeni plavkami, po dřevěných schůdcích dolů k moři a po chvilce chůze a přeskočení několika kamenů se ocitáme na úplně prázdné pláži s jemňoučkým černým pískem. Na plavání dneska nemá moře náladu, a tak si hopsáme ve vlnách, sluníme se, blbneme a zavrtáváme se do toho sexy černýho písku až skoro do západu sluníčka a neskutečně si to tam užíváme! :)

Večer se pak vracíme do Puerta a vymýšlíme plány na zbývající dva dny...

...a o nich vám povyprávím v příštím, už posledním, tenerifském článku! Můžete se těšit na návrat do sopečné oblasti, spoustu papoušků a delfíny! :)

Vaše Jíťa

Mohlo by vás zaujmout...

11 komentářů

1. Nečekala bych, že v tom polorozpadlém baráčku bude tak hezký výhled a tak pěkně servírované jídlo 🙂. Chobotnici jsem ještě nikdy neměla a ani mě teda nijak neláká 😅, ale na tom talíři je to hezky naservírováno. Jinak černý písek na pláži jsem taky ještě neviděla, takže pro mě novinka a velmi zajímavé 🙂. Jinak krásné fotečky a ta předposlední se fakt povedla! 📸😍

Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že mají fotky úspěch! <3 Já mám právě chobotnici moc ráda, je to takové neobvyklé maso s příjemně mořskou chutí/vůní a když mám jednou za X let možnost, tak nikdy neodolám :D

Vymazat
  2. Již tradičně nálož překrásných fotek! Pokaždé se k tobě na fotky těším, jsou nádherné.

Anaga mě také nadchla. My jsme měli chobotnici v Bibi y Mana v Tagananě a ta byla taky peckovní. Asi ji v této oblasti umí. :)

Auditorium je moc zajímavá stavba. Všimli jste si těch pomalovaných útesů s hlavami významných hudebníků při pohledu od Auditoria k moři?

1. Děkuju moc za pochvalu!! <3

Kolem Bibi y Mana jsme projeli, byla to naše původní volba místa na jídlo, ale nakonec jsme v mapách objevili Benijo a bylo rozhodnuto :D

Pomalovaných kamenů jsme si všimli, je to hezký nápad :) Jen jsem si je nevyfotila :D

Vymazat
    2. Já koukala na lodě na moři a kameny bych úplně minula, kdybych na ně nebyla upozorněna. Přitom takový super nápad a krásné provedení, k Auditoriu to tam sedělo. :)

3. Nádhera! To jste si museli moc užít!

1. Užili jsme si to moc a nejradši bychom se tam hnedka vrátili :D

Vymazat
  4. Wow, krásné fotky, fakt!

Hned bych tam taky jela... :)

Ela

Odpovědi
    1. Děkuju! <3 Jeď, když budeš mít možnost, Kanáry jsou krásné :)

Vymazat
  5. Teda to je nádhera, my máme za sebou jen Zante. Už se těším zase k moři...
    Pokud budeš mít čas a chuť, stav se prosím na blogu a můžeš nám dát s Toníkem hlas v blog soutěži 😊
    Děkujeme a přejeme pěkný start do nového týdne

Odpovědi
    1. Zakythos je taky krásnej! Souhlasím, taky bych se k moři hnedka vypravila znova :D

Vymazat

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...