Tenerife 2022 - Teide & Loro Parque

7.5.22

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi "pouze" pět dní a před námi jenom dva. Máme za sebou výšlap na Pico del Teide, prozkoumávání lesů v oblasti Anaga, pár koupaček v moři a spoustu dalšího. Poslední dva dny si tedy žádají pořádný plán. Připravte se na nálož lávy a zvířátek! :)

Šestého tenerifského dne naposledy vyjíždíme s naší vypůjčenou šedivou Toyotou Yaris a bereme ji na výlet do středu ostrova. Vracíme se do sopečné oblasti, do NP Teide, které nám učarovalo svou pustostí, barevností a nehostinností. Cestou se krátce zastavujeme na čumendu v Corona Forestal - lesnatém pásu táhnoucím se v širokém prstenci kolem celého NP Teide, ke kterému tvoří nádherně kontrastní prostředí.

V samotném NP Teide pak děláme několik zastávek - kde se nám to líbí, tam odstavíme auto na parkovišti a kocháme se: tu sopkou samotnou, jindy zase až písčitě působícími planinami a lávovými poli. Zastavujeme se také na vyhlídce těsně pod observatoří na Montaňa del Cabezon, odkud je parádní výhled na sopku. A v noci by odtud šly určitě skvěle fotit hvězdy :)

Pico del Teide, 3718m... Tak tahle potvůrka má na svědomí vznik Tenerife, jak ho známe dnes. Původně to totiž byly tři samostatné ostrovy, které dohromady slepila právě sopečná činnost. A i díky tomu je Tenerife tak rozmanité - máme tu husté lesy v oblasti Anaga, dramatické západní pobřeží, nehostinné sopečné vnitrozemí...

Vydáváme se taky na procházku pod ohromujícími skalními a lávovými útvary nedaleko Pico del Teide. Tenhle kousek země, La Catedral - Las Cañadas, stojí za prohlídku, ale doporučujeme brzký příjezd - kolem poledne už bylo parkoviště poněkud nacpané. Kolem vede asi 4km nenáročná trasa. O co méně je náročná, o to více je ale kochací :)

Odpoledne se pak přesouváme na západ ostrova. Konkrétně do populární malinké vesničky jménem Masca, vmáčknuté se svými baráčky a políčky mezi strmé svahy okolních kopečků. Je to opravdu hezké místo, baráčky se tulí jeden k druhému, uličky a četné schůdky se klikatí mezi nimi, a tam někde daleko pod tím vším je moře, odkud se mimochodem dá do Mascy přijít po svých. Podle reportáže Objektivu lze dojet lodí z Los Gigantes až přímo pod Mascu a vyšlapat si to po trailu až nahoru. Tak třeba někdy se sem takhle vrátíme :D

Masca mi trochu připomínala Machu Picchu :D

Po obědě a pokochání se vesničkou zvedáme kotvy a máme v plánu zajet až na ten nejzápadnější cíp Tenerife. Zde se totiž nachází hezký výhled na moře a taky pěkný maják, Faro de Teno. K našemu obrovskému zklamání je ale silnice na posledních několika kilometrech zavřená a v rekonstrukci. Jediné, čím můžeme potěšit zrak, je tak jen cedulka na mříži oznamující uzávěru :D

Díky skvělé viditelnosi se nám daří zahlédnout i dva sousední ostrovy, La Palmu a La Gomeru! Na téhle fotce je ve sředu La Gomera :)

Pohled na Teide je prostě ohromující z jakékoli strany...

Nu což, nemusíme stihnout všecko, říkáme si při návratu do Puerta. Původní záměr - užít si západ slunce u majáku - lehce pozměníme, kupujeme si plechovku pivka a nějaké mňamky, uvelebíme se na pláži v Puertu a přicházející večer si užíváme tak jak tak :) Po cestě zpátky na hotel (auto už jsme odevzdali) se ještě zastavujeme na sangriu a pak už jen vděčně zapadneme do peřin.

Poslední den je tu! A kam jinam bychom se, jako ti správní turisti v Puertu, měli vydat, než na to nejinzerovanější místo: Loro Parque! Sice jsme před koupí vstupenek trochu skeptičtí a říkáme si, jestli jako fakt chceme jít do "prostě zoo, kde mají papoušky", ale ve výsledku jsme z Loro nadšení a po asi 4h brouzdání mezi pavilony a výběhy totálně uondaní. Kromě neskutečného přehršle papoušků všech velikostí, tvarů, barev a kritické úrovně ohrožení tu totiž najdete mj. i bílé tygry, kapybary, vydry, stádo tučňáků, kterým každý den nasněží několik tun sněhu, lachtany, delfíny a kosatky. Mnohé z těch zvířátek byly zachráněny, mají nějaké postižení (např. hluchá kosatka) a park se snaží pomocí výzkumu těmto tvorům pomoct a zajistit jim pokud možno alespoň trochu fajn život.

Krokodýlí taxík pro želvičky...

Vydry umí usnout v jakékoli poloze :D

Jeden z těchto barevných létajících prevítů mi jen velmi těsně nepokřtil tričko produktem svých střev :D

(c)David

Na oběd se pak zastavujeme na paellu do našeho oblíbeného Rincón del Mar :)

Pokoušíme se taky o cachtačku v moři, ale to je dnes tak rozdováděné, že mě párkrát semele a nakonec vyplivne na pláž s odřeným kolenem, ztracenou gumičkou do vlasů a spadenými brýlemi :D Obyčejné slunění je tudíž jasnou volbou :D

Pokusili jsme se i o titulní fotku, ale skončilo to ne úplně valně a málem i s utopeným mobilem :D

Večer už jen tak brouzdáme uličkami, smlsneme si na zmrzce, sangrii a banánové omeletě (ta vyhrává v soutěži místních podivných jídel) a pobereme pár suvenýrů - třeba banánovici :)

Zajímavých maleb najdete v Puertu spoustu:

A toto je prosím banánová omeleta na slano. Normální vymíchaná vajíčka s plátky banánu, posolené, se salátem, rajčetem, cibulí a hranolky. Tak nějak jsme nepřišli na to, co si o tom máme myslet :D (c)David

Přichází den odletový. Stačíme se ještě rychle projít po okolí, zabalit kufry a ani se nenadějeme a sedíme v letadle, koukáme na Pico del Teide vykukující z mraků a vracíme se do lednového zmrzlého Česka... :) Ten týden utekl snad nadzvukovou rychlostí, ale stejně mi přišlo, že už je to snad měsíc, co jsme na Tenerife přiletěli. Řekla bych, že to měl na svědomí hlavně náš dost intenzivní program, kdy jsme se do omezeného času posnažili nacpat co nejvíc, a absolutní většina našich plánů vyšla :)

A co vy, byli jste taky někdy na Tenerife nebo jiném kanárském ostrově? Vítám jakékoli tipy na další cesty! :D

Vaše Jíťa

Předchozí tenerifské články:

Pico del Teide z letadla... (c)David

Mohlo by vás zaujmout...

10 komentářů

1. To je nádhera, vůbec jsem netušila, že toho Tenerife může tolik nabídnout, přeci jen mám tento ostrov spojený spíše jen s poleháváním u moře ;)

Another Dominika

Odpovědi
    1. Tenerife je podle mě skvělé na asi jakýkoli typ dovolené. Dá se tam flákat u moře, lézt po skalách, objevovat sopečnou krajinu, prolízat vavřínové lesy, kochat se pro nás nezvyklou flórou... Taky mě překvapilo, jak rozmanitý celý ostrov je! :)

Vymazat
  2. Krásné snímky 🙂, moc by se mi líbilo v té zoo, podle fotek to tam musí být moc hezké 🙂. Já na Tenerife nikdy nebyla, ale přítel byl 🙂 a moc se mu tam líbilo.

Odpovědi
    1. V Zoo je to vážně skvělý, myslím, že cena vstupenky fakt stojí za tu návštěvu :) I kdyby jen kvůli té kupě papoušků :D

Vymazat
  3. Vypadá to tam nádherně, hlavně Masca mě zaujala. Já jsem nikdy nebyla ani ve Španělsku, ale moc ráda bych se tam někdy podívala. Ovšem pokud je slaná omeleta s banánem nějaká španělská specialita, tak tu bych asi raději vynechala, to mi nezní moc lákavě. :D

Odpovědi
    1. Omeleta s banánem bude spíš následek místní úchylky cpát to nebohé ovoce do všeho, do čeho si jen vzpomeneš :D Nechutnalo to nijak zle, jen to prostě bylo podivné od prvního do posledního sousta :D

Vymazat
  4. La Catedral jsme obcházeli při sestupu z Teide, ale přiznávám se, že už jsem byla tak unavená, že už jsem tu měsíční krásu vůbec nevnímala. :D

Masca i Corona Forestal se mi líbily moc. Trek od oceánu k Masce byl za naší návštěvy zavřený, to mě teda trochu mrzelo, ale i tak to byly hezké výlety. Máš opět nádherné fotky a klobouk dolů, co vše jste za těch pár dnů stihli!

Odpovědi
    1. Nedivím se ti, dát sestup Teide tak daleko, tak asi dobrovolně zhynu někde v příkopu :D Coronu jsme víc obhlídli z auta, prošli jsme se jen kousek, ale jestli se na Tenerife někdy vrátím, tak bych to tam moc ráda prozkoumala víc! :)

Vymazat
  5. Nádhera, nádhera a zase nádhera. Úplně na mě z fotek dýchá léto a pohoda. A i když u moře žiji, hned bych tam jela. Ten park vypadá naprosto kouzelně. Já Zoo a podobné parky se zvířátky miluji a vidět kosatku nebo tučňáky? Ano prosím. ♥ :D

Odpovědi
    1. Ooo, ty žiješ u moře? To musí být super mít ho tak na dosah :)

Vymazat

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...