Jižní Čechy 2022

17.7.22

...vítejte na třífázové dovolené!

Poslední červnový víkend, nad hlavou tmavý mračna, nic moc teplota. Na parkovišti auto nacpaný na 16 dní mimo domov a před sebou pizzu s výhledem na telčské náměstí - ale jen do té doby, než z oblohy začíná padat voda a s pizzou utíkáme pod střechu. Vracím se do Jižních Čech, někam po 5, jinam po 13 letech...

(c)David

...a začínáme opravdu stylově! Poté, co v Telči prošmejdíme náměstí, sníme oběd a koupím si knížku (Domek v Irsku - Julie Caplin), odjíždíme do Nové Bystřice do kempu u rybníka Osika. K našemu překvapení ten den kemp zrovna otevírá své brány pro letošní sezónu, a tak si dopřáváme luxusu výběru místa z prakticky celého území kempu jakožto první stan na scéně.

Druhého dne vesele svítí sluníčko a my sedláme naše dvoukolové oře. Trasa nás vede na Hůrky, Dolní panský rybník, Číměř, Sedlo, a přes Novou Bystřici zpátky do kempu. Bonusem na trase je hezký punkový trailparčík u Hradiště (https://www.facebook.com/bikeparkhradiste/ - hlásí, kdy jezdí vlek :)).

Mapa: https://mapy.cz/s/cutejeramu

(c)David

Hamerské skály:

Bikepark Hradiště (c)David

I třetí den se nese ve znamení cyklistiky. V Jižních Čechách se nám to na kolech moc líbí - žádné brutální kopce, krajina se zlehka vlní, je na co koukat a i na našich horácích to zvládáme po asfaltkách ujet. Tentokrát se vydáváme na zastávku úzkokolejky jménem Kaproun - jedná se o železniční stanici věnovanou Járovi Cimrmanovi. Odtud to bereme dolů ke Slavonicím, kde si projdeme parádní pevnostní areál. Pokračujeme na zavřený hrad Landštejn (vyšlapat k němu ten kopec po obědě a na rozpáleném asfaltu byl zážitek), a přes Klášter do Nové Bystřice na zmrzku a zpátky do kempu.

Mapa: https://mapy.cz/s/mecudevoka

Landštejn:

Kemp u Osiky je fajn, k dispozici je čisté WC a sprchy za 20Kč, dvě restaurace (na každém konci kempu jedna) a k tomu parádní koupačka v rybníku. Přímo kempem navíc projíždí zmiňovaný úzkokolejný vláček (trasa Nová Bystřice - Jindřichův Hradec), někdy dokonce s parní lokomotivou :)

Čtvrtý den našeho putování je dnem přesunovým. Balíme naše ležení a zastavujeme v Třeboni. Jelikož nemáme zas tak moc času nazbyt, využíváme opět našich kol a jedeme se projet kolem rybníků Rožmberk a Potěšil až na písečnou dunu na Slepičím vršku, projedeme centrum Třeboně a navíc ještě obkroužíme celý rybník Svět a prohlédneme si i Schwarzenberskou hrobku

Mapa: https://mapy.cz/s/fufutezole

Slepičí vršek:

Třeboň:

Schwarzemberská hrobka:

A na co stylovějšího si v Třeboni zajít, než na kapra :)

První etapa naší jihočeské dovolené končí. Přesouváme se ještě ten den přes České Budějovice a Český Krumlov až pod Lipno, do Vyššího Brodu do kempu. Přebalujeme věci, snažíme se nezbláznit z velmi hlasité skupinky Rumunů, a čekáme na příjezd dalších deseti kolegů, se kterými absolvujeme druhou dovolenkovou etapu...

...takže se ne vás budu těšit zanedlouho v dalším článku - a pozor, bude v něm pěkně mokro! :)

Vaše Jíťa :)

Mohlo by vás zaujmout...

19 komentářů

1. Jižní Čechy jsou krásné a přijde mi, že je tam pořád co objevovat :)

Another Dominika

Odpovědi
    1. Souhlasím, jen než by člověk obrazil všechny rybníky, tak by to dalo zabrat :D

Vymazat
  2. Jižní Čechy bych si na kole taky dala říct! Škoda toho deště, za pěkného počasí to musí být nádherné výlety. V Třeboni jsem byla nedávno na otočku a moc ráda bych se vrátila na delší dobu.

Odpovědi
    1. Jižní Čechy jsou podle mě na kolo úplně ideální :) Počasí nám vyšlo, bouřky byly vždycky až v noci, takže jediná nepřízeň bylo občasné bahýnko :D

Vymazat
  3. Jižní Čechy výborná volba. Je tu krásně. Objevila jsem tu zajímavý blog. Budu se ráda vracet. Eva

OdpovědětVymazat
  4. Jé, krása. My procestovali s přítelem Jižní Čechy před dvěmi (nebo snad už třemi?:D) lety. Navštívili jsme snad všechno, krom pár míst. Je tam krásně. Jediné, co nám nevyšlo a nevyzbyl čas byly právě kola, což mě doteď mrzí, ale i tak to byla krásná dovolená :-)

Odpovědi
    1. Na kolech mi to tam přišlo úplně ideální :) mám Jižní Čechy procestované taky hodně, ale moc ráda jsem se tam zase vrátila, a na kolech to byl zas o něco jinačí zážitek :)

Vymazat
  5. Tak tam je to fakt nádherný, krásné fotky! V Jižních Čechách jsem nikdy nebyla, ale ráda bych si tam někdy udělala výlet, takže díky za tipy, co navštívit ♥

Odpovědi
    1. Jižní Čechy doporučuju všema deseti! Krásná příroda, rybník na každém rohu, pěkná architektura, a takový ten klídek a pohoda :) a k tomu tam najdeš i spouští zámků a hradů :)

Vymazat
  6. Jižní Čechy jsou naprosto nádherné! Mají tam nádhernou přírodu, samé rybníky a plno krásných míst 🙂.

Odpovědi
    1. Souhlasím, miluju to chození od rybníka k rybníku :)

Vymazat
  7. Krásné fotky a článek, také to tam mám moc ráda :)

SmileThess

OdpovědětVymazat
  8. Já na dovču po ČR vůbec nikdy nejezdím. Nějak nevím proč, prostě mě to moc neláká. Ale myslím, že je to naprosto skvělý, protože ČR si zaslouží objevovat. JE NÁDHERNÁ🎀!

MOJE PRVNÍ KOREJSKÁ KOSMETIKA 🎁 (FIRST IMPRESSION&JAK OBJEDNAT&NEPLATIT CLO) | STYLEVANA

Odpovědi
    1. Když jsem byla mladší, tak mě taky moc Česko nelákalo, spíš jsem chtěla pořád někde k moři a na hory a na všechny ty slavný místa... A pak jsem zjistila, že i tady "doma" to je krásný, a že za velkým dobrodružstvím člověk nemusí letět přes půl světa :) ale do zahraničí si zajedu ráda kdykoli :D

Vymazat
  9. Neskutečně krásné! Moc se mi líbí fotky. Do Třeboně a Telče bych se také chtěla mrknout, tak snad ještě tenhle rok!

OdpovědětVymazat
  10. krása! do Jižních Čech bych letos ráda o prázdninách taky jela na kola, tak snad to vyjde :)

Odpovědi
    1. Na kolech si to tam určitě užiješ, je tam plno krásných tras a je tam na co koukat! Navíc se dá každou chvíli vykoupat v nějakém rybníku :D

Vymazat

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...